Diesel Nevellijn GTW's
Op 20 mei 2020 werd de eerste vernieuwde GTW voor de Noordelijke Nevenlijnen op het terrein van Winterswijk geplaatst.
Op 23 mei legde wij GTW 231 van Arriva in detail vast in de nieuwe kleurstelling. © TreinenInNederland.nl
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Op donderdag 16 juli 2020 presenteerde Arriva de eerste vernieuwde GTW-trein. Na de perspresentatie volgde gelijk de eerste rit in commerciele reizigersdienst. Op de foto rijdt de vernieuwde GTW 327 vlak na vertrek uit Franeker richting Harlingen Haven. © TreinenInNederland.nl
   
   
   
De noordelijke 308 staat in Nijmegen te wachten om naar Roermond
te vertrekken. 16 januari 2025. © TreinenInNederland.nl
   

De 327, 242 en de 303 rijden door Ellecom richting Zutphen. De
treinstellen werden op de Maaslijn extra ingezet voor de Nijmeegse Vierdaagse. 20 juli 2024. © TreinenInNederland.nl


.

Vanwege een overwegstoring tussen Dieren en Zutphen was de
treindienst op dit traject opgeheven. Toen rond 15 uur duidelijk werd
dat deze storing de rest van de dag zou duren werd besloten om toch goederentreinen over dit traject toe te laten. Tijdens de storing
was slechts één spoor beschikbaar gesteld. 20 juli 2024.
© TreinenInNederland.nl

   
De Arriva 303, 242 en de 241 rijden door Amersfoort terug naar
Groningen. De 241 en 242 hebben de 303 opgehaald, het stel is als laatste Noordelijke Arriva GTW pas jaren later voorzien van de nieuwe huisstijl. De GTW's moesten de 303 ophalen doordat de diesel GTW's niet los over de hoofdbaan mogen rijden. 23 juni 2024. © TreinenInNederland.nl
Tijdens Koningsdag zette Arriva GTW's vanuit verschillende concessies
in in de Achterhoek. Op de foto komen de Noordelijke GTW 230 en de Blauwnet GTW 314s tation Groenlo binnen gereden richting Winterswijk. 27 april 2024. © TreinenInNederland.nl
.
   
Noordelijke GTW's 228 en de 232 vlak voor station Ruurlo.
27 april 2024. © TreinenInNederland.nl
Noordelijke GTW 230 te Winterswijk West richting Winterswijk.
27 april 2024. © TreinenInNederland.nl
   
Noordelijke GTW 230 te Winterswijk West richting Zutphen.
27 april 2024. © TreinenInNederland.nl
De Arriva 323 staat in Leeuwarden klaar om naar Groningen te vertrekken. 5 januari 2024. © TreinenInNederland.nl
   
De Arriva 323 staat in Leeuwarden klaar om naar Groningen te vertrekken. 5 januari 2024. © TreinenInNederland.nl
.
De Arriva 348 rijdt als leed materieel door Duiven naar Didam toe,
waar hij als spitstrein terug naar Arnhem zal rijden.
21 september 2023. © TreinenInNederland.nl
   
De 348 is in Arnhem aangekomen vanuit Didam.
21 september 2023. © TreinenInNederland.nl
De 348 rangeert vanaf spoor 9 naar Arnhem Berg Opstel toe.
21 september 2023. © TreinenInNederland.nl
   
Op 4 september 2023 reed de eerste extra spitstrein van Didam naar Arnhem, die onderweg stopte op Duiven en Westervoort. Van de vijf bakken
die voor de trein naar Arnhem waren gekomen werd een losse twee baks GTW ingezet. De foto links toont de ledig materieel rit door Duiven naar Didam toe. De GTW heeft ongeveer een halfuur op station Didam gestaan, waardoor er een tijd lang alle treinen naar Didam uitvielen tijdens de ochtendspits. Daarna reed de trein als ledig materieel weer terug naar Arnhem. De dagen daarna reed de siptstrein zonder grote problemen.
4 september 2023. © TreinenInNederland.nl
   
De 230 komt station Groningen Europapark binnen rijden als stoptrein naar Groningen. 26 augustus 2023. © TreinenInNederland.nl
De 314 staat op station Kropswolde als stoptrein naar Veendam.
26 augustus 2023. © TreinenInNederland.nl
   
De 230 komt station Kropswolde binnen rijden als stoptrein richting Zuidbroek en verder. 26 augustus 2023. © TreinenInNederland.nl
De 230 staat op station Zuidbroek klaar voor vertrek richting het oosten. 26 augustus 2023. © TreinenInNederland.nl
   
De 314 vertrekt uit Zuidbroek als stoptrein naar Groningen.
26 augustus 2023. © TreinenInNederland.nl
De 302 vertrekt uit Zuidbroek als stoptrein naar Groningen.
26 augustus 2023. © TreinenInNederland.nl
   
De 302 vertrekt uit Zuidbroek als stoptrein naar Groningen.
26 augustus 2023. © TreinenInNederland.nl
.
De Arriva 305 rijdt over het kanaal het 'Muntendammerdiep' richting station Zuidbroek en verder naar Weener. 26 augustus 2023.
© TreinenInNederland.nl

   
De 347 komt Zuidbroek binnen rijden als stoptrein naar Veendam.
26 augustus 2023. © TreinenInNederland.nl
De 301 staat op station Hoogezand-Sappemeer richting Groningen.
26 augustus 2023. © TreinenInNederland.nl
   
De 314 rijdt door Hoogezand-Sappemeer richting Winschoten.
26 augustus 2023. © TreinenInNederland.nl
De 347 vertrekt uit Hoogezand-Sappemeer richting Groningen.
26 augustus 2023. © TreinenInNederland.nl
   
De 230 vertrekt uit Hoogezand-Sappemeer richting Groningen.
26 augustus 2023. © TreinenInNederland.nl
De 301 rijdt Hoogezand-Sappemeer binnen richting Weener.
26 augustus 2023. © TreinenInNederland.nl
   
De Arriva 301 komt in de harde regen het Duitse Weener binnen rijden.
26 augustus 2023. © TreinenInNederland.nl
De 301 staat in Winschoten klaar als stoptrein terug naar Groningen.
26 augustus 2023. © TreinenInNederland.nl
   
De 347 en de 301 staan beide op station Winschoten klaar als
stoptreinen naar Groningen. 26 augustus 2023. © TreinenInNederland.nl

De 301 staat op Scheemda als stoptrein naar Groningen.
26 augustus 2023. © TreinenInNederland.nl

   
Op 13 augustus werden vier GTW's van Arriva uit het noorden door Railexperts en RailAdventure vanuit Onnen naar Braunschweig
getransporteerd. De stellen werden naar Braunschweig gebracht ter behoeve van de toelating van een aantal andere GTW's van Arriva naar Duitsland toe. Op 17 augustus kwamen de vier treinstellen weer terug de grens over naar Onnen. Vanaf Bad Bentheim trok de Railexperts 9901
het transport, bestaande uit de GTW's 309, 310, 311 en de 306, verder naar Nederland. Op de foto's rijdt de trein door Holten richting Deventer, Zwolle en Onnen. 17 augustus 2023. © TreinenInNederland.nl
   
   
De 307 en de 308 vertrekken tijdens de Nijmeegse Vierdaagse uit
Mook-Molenhoek als stoptrein naar Nijmegen. 21 juli 2023.
© TreinenInNederland.nl
De 308 en de 307 komen tijdens de Nijmeegse Vierdaagse station
Mook-Molenhoek binnen rijden als stoptrein naar Roermond.
21 juli 2023. © TreinenInNederland.nl
   
De 237, 232 en de 319 staan tijdens de Nijmeegse Vierdaagse op station Nijmegen Heyendaal te wachten om naar Nijmegen te vertrekken.
21 juli 2023. © TreinenInNederland.nl
De 237, 232 en de 319 vertrekken uit Nijmegen Heyendaal
naar Nijmegen. 21 juli 2023. © TreinenInNederland.nl

.
   

De 307 en de 308 komen station Nijmegen Heyendaal binnen rijden.
21 juli 2023. © TreinenInNederland.nl

De 308 en de 307 staan op station Nijmegen klaar om weer richting Roermond te vertrekken. 21 juli 2023. © TreinenInNederland.nl
   
De 308 en de 307 staan op station Nijmegen klaar om weer richting Roermond te vertrekken. 21 juli 2023. © TreinenInNederland.nl

De 237, 232 en de 319 komen station Nijmegen binnen rijden.
21 juli 2023. © TreinenInNederland.nl

   
De 319, 232 en de 237 staan op station Nijmegen te wachten om weer richting Roermond te vertrekken. 21 juli 2023. © TreinenInNederland.nl
   
De Arriva GTW 308 heeft op de motorbak stickers gekregen van HVO-brandstof. 27 april 2023. © TreinenInNederland.nl
   
Op 20 juli 2022 bracht de 1824 'Nicole' van Strukton Noordelijke Nevenlijnen GTW 351 'Belcampo' over vanuit het noorden naar Blerick.
Door werkzaamheden werd het transport omgeleid via Nijmegen. Op de foto's komt de trein station Nijmegen binnen rijden. Hier werd een
korte stop gemaakt om de achterste deur van de GTW dicht te doen. Toen de deur dicht zat vertrok de trein weer richting Den Bosch en verder.
© TreinenInNederland.nl
   
   
De Limburgse 389 en de Noordelijke 307 en de 309 naast elkaar
in Nijmegen. 20 juli 2022. © TreinenInNederland.nl
De 307 en de 309 staan in Nijmegen langs het perron opgesteld.
20 juli 2022. © TreinenInNederland.nl
   
De 238 en de 307 rijden vanuit Blerick door Arnhem Velperpoort
richting het noorden. 12 maart 2022. © TreinenInNederland.nl

.
Arriva GTW's 311 (in de nieuwe Noordelijke Nevenlijnen kleuren) en de 303 (als Wiederline) rijden door Arnhem Velperpoort op weg naar
Blerick. 16 juni 2021. © TreinenInNederland.nl
   
De 'oude' 349 staat langs het perron van station Leeuwarden terwijl de 'nieuwe' 327 vertrekt als stoptrein naar Harlingen Haven.
16 juli 2020. © TreinenInNederland.nl
We zien de vernieuwde GTW 327 bij vertrek uit station Leeuwarden. Links op de foto staat de 'oude' GTW 324 naar Sneek te wachten op vertrek. © TreinenInNederland.nl
   

De 327 komt station Leeuwarden binnen gereden vanuit Harlingen
Haven. 16 juli 2020 © TreinenInNederland.nl.

De vernieuwde GTW 327 bij vertrek uit Harlingen Haven.
16 juli 2020
© TreinenInNederland.nl